Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
 

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Turobinie

Rynek 4, 23-465 Turobin

 

Regulaminy

REGULAMIN ORGANIZACYJNY

GMINNEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W TUROBINIE

 

  

Rozdział I

Postanowienia ogólne

 

§ 1

 

Regulamin Organizacyjny Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Turobinie określa

szczegółową strukturę organizacyjną oraz zasady funkcjonowania Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Turobinie.

       

§ 2

 

Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:

  1. Statucie – należy przez to rozumieć Statut Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
    w Turobinie,
  2. Regulaminie - należy przez to rozumieć Regulamin Organizacyjny Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Turobinie,
  3. Radzie – należy przez to rozumieć Radę Gminy Turobin,
  4. Wójcie - należy przez to rozumieć Wójta Gminy Turobin,
  5. Kierowniku - należy przez to rozumieć Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Turobinie,
  6. Ośrodku - należy przez to rozumieć Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Turobinie. 

 

§ 3

  1. Ośrodek jest wyodrębnioną jednostką organizacyjną i budżetową Gminy Turobin.
  2. Ośrodek działa na podstawie przepisów prawa powszechnie obowiązującego, aktów prawnych wydawanych przez Radę, Wójta i Kierownika, w szczególności Statutu i niniejszego Regulaminu.
  3. Ośrodek jest pracodawcą dla zatrudnionych w nim pracowników w rozumieniu przepisów prawa pracy.
  4. Siedziba Ośrodka znajduje się w Turobinie przy ul. Rynek 4.
  5. Ośrodek jest czynny w dni robocze od poniedziałku do piątku w godz. 7.15 do 15.15.

 

 

Rozdział II

 Cele, zadania Ośrodka

 

§ 4

  1. Celem działania Ośrodka jest umożliwienie osobom i rodzinom przezwyciężanie trudnych sytuacji życiowych, których nie są one w stanie pokonać, wykorzystując własne uprawnienia, zasoby i możliwości, przede wszystkim poprzez podejmowanie działań zmierzających do życiowego usamodzielnienia osób i rodzin oraz ich integracji ze środowiskiem.
  2. Do zakresu zadań Ośrodka należy realizacja zadań własnych gminy z zakresu pomocy społecznej oraz zadań zleconych gminie przekazanych do realizacji przez Ośrodek.
  3. Ośrodek wykonuje zadania wynikające, m.in. z:
  1. ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1270 ze zm.),
  2. ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t.j.  Dz. U. z 2023 r. poz. 901 ze zm.) oraz przepisów wydanych na jej podstawie,
  3. ustawy z dnia 28 listopada 2003r. o świadczeniach rodzinnych (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 390 ze zm.),
  4. ustawy z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów
    (t.j Dz. U. z 2023 r. poz. 1300),
  5. ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2230 ze  zm.),
  6. ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej
    (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 447 ze zm.),
  7. ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy domowej (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1249 ze zm.),
  8. ustawy z dnia 4 kwietnia 2014 r. o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów
    (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1297),
  9. ustawy z dnia 5 grudnia 2014 r. o Karcie Dużej Rodziny (Dz. U. 2021 r. poz. 1744 ze zm.),
  10. ustawy z dnia 13 października z 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych
    (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1230 ze  zm.),
  11. ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych
    ze środków publicznych (t.j. Dz. U. z 2022 r.  poz. 2561 ze zm.),
  12. ustawy z dnia 24 stycznia 1991 r. o kombatantach oraz niektórych osobach będących ofiarami represji wojennych i okresu powojennego ( t.j. Dz. U. z  2022 poz. 2039),
  13. ustawy z dnia 11 lutego 2016 r. o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci ( Dz.U. z 2023 r. poz. 1993),
  14. ustawa z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem” (Dz. U. z 2020 r. poz. 1329 ze zm.)
  15. innych aktów prawnych wskazujących zadania leżące w gestii Ośrodka.

 

Rozdział III

Struktura organizacyjna Ośrodka

 

§ 5
 

  1. W skład Ośrodka wchodzą następujące stanowiska pracy:
  1. Kierownik,
  2. Główny Księgowy,
  3. Specjalista pracy socjalnej,
  4. Pracownik socjalny,
  5. Starszy inspektor do spraw świadczeń rodzinnych,
  6. Straszy inspektor do spraw  funduszu alimentacyjnego i świadczeń wychowawczych,
  7. Asystent rodziny.

 

  1. Liczbę etatów na poszczególnych stanowiskach ustala się w zależności od potrzeb lub wymogów wynikających z przepisów prawa.
  2. Dopuszcza się możliwość tworzenia nowych miejsc pracy w Ośrodku.
  3. Strukturę organizacyjną Ośrodka określa załącznik  do niniejszego Regulaminu.

 

 

Rozdział IV

Zadania i kompetencje Kierownika

 

§ 6

 

  1. Ośrodkiem  kieruje Kierownik.
  2. Kierownik odpowiada, za realizację powierzonych zadań, organizację i skuteczność pracy Ośrodka oraz wykonywanie  Zarządzeń Wójta i uchwał Rady Gminy w zakresie dotyczącym  prowadzonych  spraw.
  3. Kierownik składa Radzie Gminy coroczne sprawozdanie z działalności Ośrodka oraz przedstawia potrzeby w zakresie pomocy społecznej.
  4. Kierownik organizuje system kontroli zarządczej zgodnie z ustawą o finansach publicznych oraz ponosi odpowiedzialność za jego sprawne funkcjonowanie.
  5. Kierownik jest zwierzchnikiem służbowym w stosunku do pracowników Ośrodka  i wykonuje czynności w sprawach z zakresu prawa pracy.
  6. Zwierzchnikiem służbowym Kierownika jest Wójt, który udziela mu stosownych upoważnień i pełnomocnictw.
  7. Kierownik prowadzi rejestr skarg i wniosków stosownie do przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 775 ze zm.), oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. Nr 5, poz. 46).
  8. Kierownik jest  Administratorem Danych Osobowych w rozumieniu art. 7 pkt 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1781).

 

§ 7

 

Do podstawowych obowiązków  Kierownika należy kierowanie realizacją zadań Ośrodka określonych w statucie w oparciu o obowiązujące przepisy prawa, w szczególności;

  1. opracowywanie planów działalności Ośrodka oraz nadzorowanie prawidłowości, terminowości i wykonywania zadań przez pracowników,
  2. wydawanie z upoważnienia Wójta decyzji administracyjnych w sprawach pomocy społecznej i innych powierzonych zadań,
  3. racjonalne gospodarowanie środkami finansowymi zgodnie z obowiązującymi przepisami,
  4. zapewnienie racjonalnego wykorzystania czasu pracy i przestrzegania dyscypliny pracy przez podległych pracowników,
  5. dokonywanie okresowych ocen pracowników,
  6. właściwa realizacja polityki kadrowej, szkoleniowej i socjalno – bytowej,
  7. kształtowanie polityki płacowej w oparciu o obowiązujące przepisy,
  8. kształtowanie polityki finansowej w oparciu o zasady gospodarki finansowej obowiązującej jednostki budżetowe,
  9. realizacja programów rządowych w zakresie pomocy społecznej,
  10. dokonywanie podziału zadań, kompetencji i odpowiedzialności między podległych pracowników.

§ 8

 

Do wyłącznych kompetencji Kierownika należy:

1)   reprezentowanie Ośrodka na zewnątrz,

2)   wydawanie zarządzeń,

3)   gospodarowanie mieniem Ośrodka,

4)   opracowanie planów finansowych i właściwe gospodarowanie finansami Ośrodka,

5)   wydawanie przepisów wewnętrznych w sprawach organizacji i funkcjonowania Ośrodka.

 

 

Rozdział V

Zadania i kompetencje na poszczególnych stanowiskach pracy 

 

§ 9

           

Do zadań Głównego Księgowego należy w szczególności:

  1. opracowywanie projektu budżetu Ośrodka,
  2. dokonywanie analizy budżetu i na bieżąco informowanie Kierownika o jego realizacji,
  3. sporządzanie wniosków w sprawie zmian w planie dochodów i wydatków budżetowych,
  4. sporządzanie dokumentów finansowych w sposób zapewniający właściwy przebieg operacji gospodarczych oraz organizowanie ich obiegu, archiwizacji i kontroli,
  5. dysponowanie środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarowanie środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi do dyspozycji Ośrodka,
  6. sporządzanie sprawozdawczości budżetowej,
  7. sporządzanie sprawozdawczości finansowej,
  8. sporządzanie sprawozdań statystycznych wymaganych przez GUS,
  9. sporządzanie rozliczeń z dotacji otrzymywanych za poszczególne zadania wykonywane w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej,
  10. sprawdzanie pod względem formalno-rachunkowym przyjmowanych do realizacji dokumentów księgowych,
  11. dekretacja dokumentów księgowych,
  12. prowadzenie ewidencji księgowej,
  13. przeprowadzanie okresowej kontroli kont (analiza rozrachunków z klientami, publiczno-prawnych, kosztowych),
  14. prowadzenie  dokumentacji płacowo-kadrowej,
  15. naliczanie wynagrodzeń z tytułu umów o pracę,
  16. rozliczanie umów zleceń, umów o świadczenie usług,
  17. rozliczanie umów cywilno-prawnych,
  18. wprowadzanie i wysyłanie przelewów w KIRI,
  19. sporządzanie deklaracji ZUS i przekazywanie ich w programie PŁATNIK,
  20. naliczanie  i odprowadzanie składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne dla osób kwalifikujących się do tej formy pomocy, zgłaszanie ich do ubezpieczenia społecznego, zdrowotnego i wyrejestrowanie z tych ubezpieczeń,
  21. rozliczanie podatku i przygotowywanie deklaracji podatkowych,
  22. przygotowywanie informacji o dochodach oraz pobranych zaliczkach na podatek
  23. dochodowy,
  24. prowadzenie i ewidencja księgowa funduszu socjalnego,
  25. prowadzenie ksiąg inwentarzowych wyposażenia i środków trwałych Ośrodka,
  26. przygotowywanie zaświadczeń o podleganiu ubezpieczeniu społecznemu i zdrowotnemu,
  27. Obsługa oprogramowania księgowego: KADRY, PŁACE, FINANSE, ZLECONE oraz
  28. Oprogramowania PŁATNIK,
  29. podpisywanie dokumentów podpisem elektronicznym w SEPI.

 

§ 10

 

Do zadań specjalistów pracy socjalnej i pracownika socjalnego  należy w szczególności:

 

  1. praca socjalna,

1a)     przeprowadzanie rodzinnych wywiadów środowiskowych,

  1. dokonywanie analizy, diagnozy i oceny zjawisk indywidualnych i społecznych , a także formułowanie opinii w zakresie zapotrzebowania na świadczenia z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń,
  2. udzielanie informacji, wskazówek, porad i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osobom,  rodzinom, grupom i społecznościom, które dzięki tej pomocy będą zdolne samodzielnie rozwiązywać problemy będące przyczyną ich trudnej sytuacji lub zaspokajać niezbędne potrzeby życiowe,
  3. pomoc w uzyskaniu dla osób lub rodzin będących w trudnej sytuacji życiowej specjalistycznego poradnictwa, terapii lub innych form pomocy w zakresie możliwości rozwiązywania problemów przez właściwe instytucje państwowe, samorządowe i organizacje pozarządowe,
  4. udzielanie pomocy zgodnie z zasadami etyki zawodowej,
  5. pobudzanie społecznej aktywności i inspirowanie działań samopomocowych w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych osób, rodzin, grup i środowisk społecznych,
  6. współpraca i współdziałanie z innymi specjalistami w celu przeciwdziałania i ograniczania problemów oraz skutków negatywnych zjawisk społecznych, łagodzenie skutków ubóstwa,
  7. inicjowanie nowych form pomocy osobom i rodzinom mającym trudną sytuację życiową oraz inspirowanie powołania instytucji świadczących usługi służące poprawie sytuacji takich osób i rodzin,
  8. współuczestniczenie w inspirowaniu, opracowaniu, wdrożeniu oraz rozwijaniu regionalnych i lokalnych programów pomocy społecznej ukierunkowanych na podniesienie jakości życia,
  9. inicjowanie lub współuczestniczenie w działaniach profilaktycznych nakierowanych na zapobieganie lub łagodzenie problemów społecznych,
  10. zawieranie kontraktów socjalnych,
  11. prowadzenie rejestrów i ewidencji osób korzystających z pomocy społecznej,
  12. weryfikacja danych dotyczących  osób ubiegających się o świadczenia z pomocy społecznej, osób korzystających z tych świadczeń oraz członków ich rodzin, za pośrednictwem systemu Empatia,
  13. przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych w sprawach pomocy społecznej zgodnie z obowiązującymi przepisami,
  14. sporządzanie list wypłat zasiłkobiorców,
  15. przygotowywanie zaświadczeń w sprawach  pomocy społecznej,
  16. organizowanie i zabezpieczenie potrzeb z zakresu świadczeń w naturze,
  17. sporządzanie informacji i sprawozdań rzeczowo – finansowych w ramach Centralnej Aplikacji Statystycznej w zakresie pomocy społecznej, 
  18. obsługa poczty z systemu Empatia Pomost,
  19. ustalanie i zgłaszanie potrzeb w zakresie pomocy społecznej,
  20. koordynacja dożywiania dzieci w szkołach i osób dorosłych,
  21. prowadzenie postępowań w sprawach dotyczących ustalenia prawa do podlegania ubezpieczeniu społecznemu i zdrowotnemu, przygotowywanie projektów  decyzji administracyjnych w tych sprawach oraz zgłaszanie Głównemu Księgowemu osób kwalifikujących się do tej formy pomocy,
  22. występowanie do Kierownika Ośrodka z wnioskiem o przydzielenie asystenta rodziny oraz konsultowanie planu pracy z rodziną opracowanego przez asystenta rodziny,
  23. analiza sytuacji rodziny i środowiska rodzinnego oraz przyczyn kryzysu w rodzinie,
  24. wzmocnienie roli i funkcji rodziny,
  25. rozwijanie umiejętności opiekuńczo – wychowawczych rodziny,
  26. podniesienie świadomości w zakresie planowania i funkcjonowania rodziny,
  27. pomoc w integracji rodziny,
  28. przeciwdziałanie marginalizacji i degradacji społecznej rodziny,
  29. współpraca z asystentem rodziny,
  30. monitorowanie sytuacji dziecka z rodziny zagrożonej kryzysem lub przeżywającej trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo – wychowawczej,
  31. sporządzanie informacji i sprawozdań rzeczowo – finansowych w ramach Centralnej Aplikacji Statystycznej w zakresie wspierania rodziny, 
    1. uczestniczenie w pracach z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą diagnostyczno-  pomocową,
  32. prowadzenie dokumentacji zespołu interdyscyplinarnego oraz grup diagnostyczno-pomocowych,
  33. sporządzanie informacji i sprawozdań  w ramach Centralnej Aplikacji Statystycznej w zakresie przeciwdziałania przemocy domowej, 
  34. realizacja innych zadań wynikających z ustawy o przeciwdziałaniu przemocy domowej,
  35. przygotowywanie i prowadzenie dokumentacji dotyczącej osób umieszczonych w DPS,
  36. prowadzenie postępowań i przygotowywanie projektów decyzji w sprawach pomocy pieniężnej przewidzianej ustawą o kombatantach oraz niektórych osobach będących ofiarami represji wojennych i okresu powojennego,
  37. obsługa Oprogramowania „POMOST”,
  38. sprawowanie opieki nad stażystami,

 

 

§ 11

 

Do zadań starszego inspektora do spraw świadczeń rodzinnych  należy
w szczególności:

 

  1. wydawanie wniosków, przyjmowanie dokumentów i prowadzenie postępowań w sprawach świadczeń rodzinnych, zasiłku dla opiekuna oraz jednorazowego świadczenia o którym mowa w ustawie z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”
  2. uzyskiwanie od organów podatkowych lub ministra właściwego do spraw finansów publicznych, organów emerytalno – rentowych oraz z rejestrów publicznych, drogą elektroniczną za pośrednictwem systemu Empatia informacji niezbędnych do ustalania prawa do świadczeń rodzinnych oraz zasiłków  dla opiekunów,
  3. obsługa poczty z systemu Empatia,
  4. przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
  5. sporządzanie list wypłat zasiłkobiorców,
  6. prowadzenie dokumentacji, rejestracja i ewidencja wniosków, decyzji i świadczeniobiorców,
  7. prowadzenie postępowań w sprawie nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych oraz zasiłków dla opiekunów,
  8. zgłaszanie potrzeb w zakresie świadczeń rodzinnych oraz zasiłków dla opiekunów,
  9. sporządzanie informacji i sprawozdań rzeczowo – finansowych w ramach w ramach Centralnej Aplikacji Statystycznej w zakresie świadczeń rodzinnych oraz zasiłków dla opiekunów, oraz świadczenia o których mowa w ustawie z dnia 4 listopada 2016 r. o wspieraniu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”
  10. przygotowywanie dokumentacji i przekazywanie jej wraz z uzasadnieniem stanowiska Ośrodka do organu odwoławczego,
  11. współpraca z Lubelskim Urzędem Wojewódzkim w Lublinie w zakresie dotyczącym koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego w Unii Europejskiej,
  12. prowadzenie metryczki sprawy zakładanej każdorazowo przy wszczęciu postępowania,
  13. informowanie o potrzebie zgłaszania lub wyrejestrowywania z ZUS, w przypadku osób mających uprawnienia do niektórych świadczeń rodzinnych, od których opłaca się składki na ubezpieczenie emerytalno – rentowe lub zdrowotne do ZUS,
  14. przygotowywanie  zaświadczeń w sprawach dotyczących świadczeń rodzinnych oraz zasiłków dla opiekunów,
  15. obsługa Oprogramowania do  Świadczeń Rodzinnych,
  16. zakładanie i aktualizacja teczek akt osobowych pracowników,
  17. obsługa kadrowa pracowników,
  18. nadzór i rozliczanie czasu pracy,
  19. prowadzenie spraw BHP,
  20. wydawanie druków i przyjmowanie wniosków o wydanie Karty Dużej Rodziny,
  21. przygotowywanie projektów decyzji w sprawie odmowy wydania Karty Dużej Rodziny,
  22. wprowadzanie do systemu danych osób, którym przysługuje Karta Dużej Rodziny
    i wydawanie kart uprawnionym,
  23. zgłaszanie potrzeb w zakresie Karty Dużej Rodziny,
  24. sporządzanie sprawozdań w ramach Centralnej Aplikacji Statystycznej w zakresie Karty Dużej Rodziny,
  25. obsługa systemu teleinformatycznego Karty Dużej Rodziny,”

 

 

 

§ 12

 

Do zadań starszego inspektora do spraw funduszu alimentacyjnego i świadczeń wychowawczych należy w szczególności:            
 

  1. wydawanie wniosków, przyjmowanie dokumentów i prowadzenie postępowań w sprawach świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz świadczeń wychowawczych,
  2. uzyskiwanie od organów podatkowych lub ministra właściwego do spraw finansów publicznych, organów emerytalno – rentowych oraz z rejestrów publicznych, drogą elektroniczną za pośrednictwem systemu Empatia informacji niezbędnych do ustalania prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz świadczeń wychowawczych,
  3. obsługa poczty z systemu Empatia,
  4. przygotowywanie decyzji administracyjnych w sprawach świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz świadczeń wychowawczych zgodnie z obowiązującymi przepisami,
  5. sporządzanie list wypłat w zakresie świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz świadczeń wychowawczych,
  6. prowadzenie dokumentacji, rejestracja i ewidencja wniosków, decyzji i świadczeniobiorców,
  7. zgłaszanie potrzeb w zakresie świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz świadczeń wychowawczych,
  8. prowadzenie postępowań w sprawach świadczeń nienależnie pobranych z funduszu alimentacyjnego oraz świadczeń wychowawczych i przygotowanie w tych sprawach decyzji,
  9. przygotowywanie dokumentacji i przekazywanie jej wraz uzasadnieniem stanowiska ośrodka do organu odwoławczego,
  10. współpraca z Lubelskim Urzędem Wojewódzkim w Lublinie w zakresie dotyczącym koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego w Unii Europejskiej,
  11. podejmowanie działań, prowadzenie postępowania wobec dłużników alimentacyjnych, przygotowywanie decyzji w tym zakresie,
  12. prowadzenie metryczki sprawy zakładanej każdorazowo przy wszczęciu postępowania,
  13. sporządzanie rejestrów, sprawozdań i dokumentacji w sprawie zwrotu należności
    od dłużników z tytułu wypłaconych świadczeń z funduszu alimentacyjnego i zaliczki alimentacyjnej,
  14. zgłaszanie i systematyczna  aktualizacja danych dotyczących dłużników alimentacyjnych  w biurach  informacji gospodarczej,
  15. prowadzenie dokumentacji, rejestracja i ewidencja wniosków, decyzji dłużników,
  16. sporządzanie informacji i sprawozdań rzeczowo – finansowych w ramach Centralnej Aplikacji Statystycznej w zakresie świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz świadczeń wychowawczych, 
  17. obsługa Oprogramowania do  Funduszu Alimentacyjnego i Świadczeń Wychowawczych,
  18. przygotowywanie zaświadczeń w sprawach funduszu alimentacyjnego oraz świadczeń wychowawczych,
  19. bieżący nadzór nad prawidłowością doboru grup rzeczowych z wykazu akt,
  20. nadzór nad właściwym zakładaniem spraw i prowadzeniem akt spraw,
  21. dobór oraz przeprowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego którego wartość nie przekracza wyrażonej w złotych polskich równowartości kwoty 30.000 EURO,
  22. przygotowywanie projektów umów,
  23. prowadzenie rejestru zamówień publicznych, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych polskich równowartości kwoty 30.000 EURO,
  24. prowadzenie i przechowywanie kompletnej dokumentacji zamówień publicznych,
  25. sporządzanie sprawozdań dotyczących zamówień publicznych,
  26. prowadzenie Rejestru umów i porozumień Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
    w Turobinie,
  27. sprawowanie w imieniu Kierownika bezpośredniego nadzoru nad stanem kontroli zarządczej w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Turobinie,
  28. sprawowanie ogólnego nadzoru nad skutecznością działania kontroli zarządczej
    w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Turobinie,
  29. wdrożenie i monitorowanie systemu zarządzania ryzykiem,
  30. przygotowywanie informacji dla Kierownika w zakresie funkcjonowania kontroli zarządczej za poprzedni rok do dnia 31 marca każdego roku,
  31. przeprowadzanie co najmniej raz w roku samoocenę kontroli zarządczej przez pracowników Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Turobinie,
  32. prowadzenie rejestru zarządzeń Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
    w Turobinie,
  33. nadzór nad prawidłowością realizacji Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych,
  34. prowadzenie zakładowej składnicy akt,
  35. prowadzenie i bieżące aktualizowanie strony internetowej ośrodka,
  36. przekazywanie, na koniec mijającego roku kalendarzowego, Administratorowi Danych Osobowych sprawozdania z działalności IODO,
  37. nadzorowanie i kontrolowanie przestrzegania zasad ochrony danych osobowych przetwarzanych w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Turobinie oraz zadań realizowanych w tym zakresie, a w szczególności nadzorowanie i kontrolowanie:
  1. stosowania środków technicznych i przedsięwzięć organizacyjnych zapewniających ochronę przetwarzanych danych przed dostępem osób nieupoważnionych, odpowiednich do zagrożeń oraz kategorii danych,
  2. przetwarzania danych osobowych przez użytkowników zgodnie z zakresem nadanego
    im upoważnienia,
  3. prowadzenia dokumentacji przetwarzanych danych osobowych,
  4. stosowania przez użytkowników zasad przetwarzania danych osobowych, a w szczególności ich zbierania, utrwalania, opracowywania, zmieniania, udostępniania i ich usuwania,
  5. ochrony obszarów przetwarzania danych w zakresie adekwatności stosowanych zabezpieczeń i możliwości wystąpienia w nich zagrożeń,
  6. wyposażania oraz zabezpieczania pomieszczeń, w których przechowuje się dane sensytywne i kopie zapasowe zbiorów,
  7. prowadzenia rejestru czynności przetwarzania danych osobowych,
  8. rozpatrywania skarg i wniosków dotyczących przetwarzania i ochrony danych,
  9. tworzenia projektów zarządzeń, instrukcji i wytycznych Administratora Danych Osobowych,
  10. wyjaśniania i dokumentowania przypadków naruszania zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych,
  11. organizowania szkoleń z zakresu przetwarzania i ochrony danych osobowych,
  12. okresowych analiz zagrożeń bezpieczeństwa i ocen stanu ochrony danych osobowych przetwarzanych w obszarach,

 

§ 13

 

Do zadań asystenta rodziny należy w szczególności:

  1. opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny
    i w konsultacji z pracownikiem socjalnym,
  2. opracowanie we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej,
  3. udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego,
  4. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych,
  5. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych,
  6. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi,
  7. wspieranie aktywności społecznej rodzin,
  8. motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych,
  9. udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej,
  10. motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych,
  11. udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych,
  12. podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin,
  13. prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci,
  14. realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 4 listopada 2016 r. o wspieraniu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem” (Dz. U. z 2020 r. poz. 1329 ze zm.)
  15. prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną,
  16. dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku                           i przekazywanie tej oceny Kierownikowi,
  17. monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną,
  18. sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach,
  19. współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny,
  20. współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą diagnostyczno-pomocową, o których mowa w art. 9a ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy  domowej, lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.
  1. Podmioty, o których mowa w ust. 1 pkt 18 i 19, udzielają asystentowi rodziny odpowiedniej pomocy w wykonywaniu czynności zawodowych.
  2. Plan pracy z rodziną, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, obejmuje zakres realizowanych działań mających na celu przezwyciężenie trudnych sytuacji życiowych, a także zawiera terminy ich realizacji i przewidywane efekty.
  3. Liczba rodzin, z którymi jeden asystent rodziny może w tym samym czasie prowadzić pracę, jest uzależniona od stopnia trudności wykonywanych zadań, jednak nie może przekroczyć 15.

 

 

 

 Rozdział VI

Podstawowe obowiązki pracowników

 

§ 14

 

Do podstawowych obowiązków pracowników Ośrodka należy:

  1. sumienne wykonywanie powierzonych czynności zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz poleceniami przełożonego,
  2. uzgadnianie z przełożonym sposobu realizacji powierzonych zadań i informowanie o ewentualnie napotykanych trudnościach podczas wykonywanie obowiązków służbowych,
  3. terminowe wykonywanie zadań,
  4. wykonywania zadań z należytą starannością,
  5. efektywne wykorzystywanie czasu pracy,
  6. przedkładanie spraw do kontroli przełożonym,
  7. przestrzeganie tajemnicy informacji prawnie chronionej oraz zachowanie w tajemnicy informacji uzyskanych podczas przetwarzania danych osobowych w systemach informatycznych  i innych zbiorach ewidencyjnych – także po ustaniu zatrudnienia,
  8. przestrzeganie zasad i stosowanie zabezpieczeń służących bezpieczeństwu przechowywanych i przetwarzanych informacji oraz zgłaszanie bezpośredniemu przełożonemu lub Administratorowi Bezpieczeństwa Informacji przypadków naruszenia bezpieczeństwa informacji,
  9. przestrzeganie ustalonego w Ośrodku czasu pracy,
  10. dbanie o dobro Ośrodka, chronienie mienia i używanie go zgodnie z przeznaczeniem,
  11. przestrzeganie przepisów przeciwpożarowych oraz zasad bezpieczeństwa higieny pracy,
  12. udzielanie pomocy współpracownikom oraz zastępowanie ich w pracy podczas choroby i urlopu,
  13. podnoszenie poziomu wiedzy ogólnej i zawodowej oraz znajomość przepisów prawa stosowanych w działalności Ośrodka,
  14. zachowanie uprzejmości i życzliwości a także godności w kontaktach z interesantami, współpracownikami i zwierzchnikami,
  15. przestrzeganie zasad etyki zawodowej,
  16. właściwe przechowywanie akt i pieczęci,
  17. stosowanie zasad dotyczących wewnętrznego obiegu akt oraz oznaczanie
    ich i archiwizowanie, realizacja innych czynności kancelaryjnych zgodnie
    z obowiązującymi przepisami,
  18. sygnalizowanie stwierdzonych nieprawidłowości Kierownikowi,
  19. przygotowywanie projektów uchwał Rady i zarządzeń Kierownika w zakresie prowadzonych spraw,
  20. realizacja uchwał Rady i zarządzeń Kierownika,
  21. dokonywanie samooceny w zakresie stosowania standardów kontroli zarządczej,
  22. identyfikowanie, analiza oraz monitoring ryzyk związanych z realizacją celów i zadań,
  23. przestrzeganie zasad organizacyjnych i porządkowych obowiązujących w Ośrodku,
  24. wykonywanie zadań zleconych przez Kierownika.

 

 

Rozdział VII

System zastępstw

§ 15

  1. W czasie nieobecności Kierownika pracą Ośrodka kieruje wyznaczony przez Kierownika pracownik.
  2. W razie nieobecności Głównego Księgowego Ośrodka obsługę finansową Ośrodka zapewnia Skarbnik Gminy, który może wyznaczyć osobę do realizacji zastępstwa.  
  3. W razie  nieobecności jednego ze specjalistów pracy socjalnej i pracownika socjalnego zastępstwo obejmuje specjalista pracy socjalnej obecny w pracy, który przejmuje na czas nieobecności zastępowanego  pracownika zakres jego obowiązków.
  4. W razie nieobecności starszego inspektora do spraw świadczeń rodzinnych - obsługę zapewnia starszy inspektor do spraw funduszu alimentacyjnego i świadczeń wychowawczych.
  5. W razie nieobecności starszego inspektora do spraw  funduszu alimentacyjnego i świadczeń wychowawczych - obsługę zapewnia starszy inspektor  do spraw świadczeń rodzinnych.

Rozdział VIII

Postanowienia końcowe

 

§ 16

Szczegółowe zakresy obowiązków poszczególnych pracowników określają indywidualne zakresy czynności oraz opisy stanowisk pracy.

 

§ 17

Pracownik po zapoznaniu się z treścią niniejszego regulaminu potwierdza ten fakt  własnoręcznym podpisem.

 

Informacje

Liczba wyświetleń: 352
Utworzono dnia: 18.09.2020

Historia publikacji

  • 21.11.2023 13:24, Administrator
    Edycja strony: Regulaminy
  • 15.03.2023 07:57, Administrator
    Edycja strony: Regulaminy
  • 24.09.2020 07:23, Administrator
    Edycja strony: Regulaminy